Maneater – Recenzie

Maneater este un joc de tip RPG, dezvoltat și publicat de Tripwire Interactive și lansat pentru Windows, PlayStation 4 și Xbox One pe 22 mai 2020. Acest titlu a fost unul din puținele ce m-a convins să ajung până la finalul poveștii pentru a afla și cum se termina dar și pentru a îmbunătăți cât mai mult… personajul principal.

Poveste

Totul pornește atunci când un pescar, Scaly Pete, capturează un rechin și îl ciopârțește pe nava sa (un mic avertisment, jocul e violent și n-ar fi recomandat minorilor), moment în care aflăm că de fapt era o femelă și din pântecul acesteia, pescarul găsește un pui pe care-l scoate și-i crestează înotătoarea dorsală pentru a-l marca, moment în care puiul de rechin îl mușcă pe Scaly Pete de mână și sare în apă. De aici totul e simplu. Principalul vostru scop e să creșteți puiuțul și să îl mâncați pe Scaly Pete, în acest fel răzbunând-o pe mama acestuia.

Este un capitol destul de important și mereu prezent. Suntem ținuți la curent cu ce mai face Scaly Pete, ne mai întâlnim cu el din când în când, mai vedem diferite cinematice… jocul are grijă să nu ne facă să uităm care e scopul nostru principal- să-l distrugem pe cel care a omorât-o pe mama rechin. Acest pescar se află întotdeauna în barcă alături de fiul lui, pe care îl va pierde după ce noi îi facem o vizită, însă și pe Scaly îl vom răni destul de grav. Asta nu-l va opri și va avea încă un motiv să ne vâneze pentru a ne elimina în totalitate. Nu vă voi dezvălui cum se termină, însă vă invit să-l jucați dacă vă plac jocurile cu un storyline bine făcut.

Gameplay

După introducerea cu pescarul Scaly Pete, în primă fază controlați un rechin adult, mama ce urmează să fie omorâtă (ceea ce nu știți în momentul respectiv) și vi se explică modul de joc. Controlul rechinului este foarte simplu, urmând să folosiți câteva taste în plus după ce veți crește și veți căpăta anumite abilități. Deplasarea se face cu tastele clasice, WASD, în timp ce cu mouse-ul vă uitați în jur, click-ul stânga acționează mușcătura, iar cu click dreapta veți lovi adversarul cu coada. Mai există o mișcare stânga-dreapta a mouse-ului pentru a sfâșia prada atunci când e mușcată dar și când sunteți mușcat de un prădător, pentru a evada.

Harta este foarte mare și plină de misiuni principale, secundare și multe alte questuri ce vă ajută să creșteți în nivel. Acesta pleacă de la 1, unde rechinul are 1.1m și puteți ajunge la nivelul 30, unde rechinul va avea 9 metri lungime și multe cicatrici, până în acest stadiu trecând prin etapele „Pup”, „Adult”, „Elder”, ultimul numindu-se „Mega”.

Harta e împărțită pe mai multe regiuni cu dificultate ascendentă, urmând a le vizita pe toate pe parcursul progresului în poveste. Aspectul acestora diferă, atât la suprafață cât și în apă. Inamicii sunt alții, peștii sunt alții. Cele 8 regiuni sunt: Caviar Key, Crawfish Bay, Dead Horse Lake, Fatwick bayou, Golden Shores, Prosperity Sands, Sapphire Bay, The Gulf.

În fiecare regiune trebuie să urmăriți să obțineți toate plăcuțele de înmatriculare, cuferele și bornele ce reprezintă locații reprezentative din respectiva zonă. De cele mai multe ori, acestea se află pe uscat sau în zone greu accesibile, la mare înălțime, unde veți fi nevoiți să săriți sau să vă zbateți pe uscat până la ele. În fiecare regiune există o grotă, o zonă sigură, locul unde rechinul își poate îmbunătăți abilitățile și înfățișarea. Aceastea pot fi folosite și ca zone de fast-travel sau ca respawn-point după ce muriți.

Pe lângă acestea, completând diferite misiuni veți debloca anumite îmbunătățiri pentru rechin. Da, ați auzit bine, vă puteți alege trei mari categorii, Shadow, Bone și Bio-electric, în care să îmbunătățiți rechinul, fiecare zonă a acestuia (maxilar, cap, corp, aripi, coadă) putând fi aleasă independent.

Zonele pot fi îmbunătățite de 5 ori, partea respectivă devenind din ce în ce mai bună, pe măsură ce îi crește nivelul. Toate aceste îmbunătățiri se fac dacă aveți anumite resurse, acestea sunt împărțite în patru categorii, fiecare putând fi obținute de la un anumit tip de misiune, quest, pește mâncat, etc., aceasta fiind principala recompensă pentru orice faceți. Colectând resurse creșteți în nivel și în același timp le folosiți să îmbunătățiți rechinul.

Misiunile constau în mâncatul altor pești, broaște țestoase, oameni, foci, eliminarea unor prădători specifici fiecărei zone sau chiar câte un mic „boss”, un pește APEX, cel mai dezvoltat din specia lui, masculul alpha. Desigur, nu vă puteți vedea de treabă nestingheriți.

În timp ce încercați să duceți la bun sfârșit misiunile, din senin vor apărea crocodili, rechini specifici fiecărei zone, diferite balene sau baracude. La suprafață vă vor împiedica pescarii ce vin cu bărci ce vă vor vâna.

Aceștia au 10 lideri pe care îi veți înfrunta treptat, pe măsură ce avansați într-un nivel de „periculozitate” față de oameni. Fiecare lider înfrânt vă oferă aptitudini sau vă deblochează noi părți la înfățișările menționate anterior.

Pescarii sunt și ei o categorie destul de importantă, cei 10 lideri fiind dotați cu bărci personalizate după înfățișarea și caracterul fiecăruia, apărate de cuști montate în partea superioară, aceste bărci având și al doilea strat de protecție atunci când sunt atacate, întâi fiind nevoiți să distrugem acea cușcă și mai apoi barca.

Cât despre pescarii obișnuiți, ne vor ataca din multe tipuri de bărci, acestea fiind foarte diversificate, de la skijet la bărci uriașe sau chiar scafandri ce ne vânează cu harpon sau arme automate. Aceștia aruncă și cu bombe sau torpile pe sub apă, deci trebuie să fiți foarte atenți.

Grafică

Jocul arată suprinzător de bine, Tripwire Interactive punând mare accent pe acest aspect. Ținând cont că acțiunea se petrece în trei zone, sub apă, deasupra apei și pe uscat, acestea au fost foarte bine făcute, existând chiar și mici bazine sau lacuri în care veți ajunge dacă vă zbateți puțin pe uscat, zone ce îngreunează puțin viața unui pui de rechin.

Cel mai bine e să faceți aceste questuri când sunteți un rechin uriaș și puteți să ajungeți mai ușor la ele, mai ales după ce deblocați abilitatea „Amphibious”, abilitate ce vă oferă capacitatea de a rezista mai mult timp pe uscat, în mod normal fiind un timp destul de scurt în care trebuie să vă încadrați.

După cum spuneam, zona subacvatică este foarte realistă și diferă de la o regiune la alta, fiecare având alt specific, în unele existând chiar și mlaștini cu stuf și nămol, iar altele fiind cu apă limpede, fără impurități. Pe plaje observăm umbreluțe, focuri de tabără, șeslonguri, ba chiar și oameni pe mal cu diferite saltele gonflabile în formă de flamingo roz. Totul a fost realizat cu mare atenție și complexitatea detaliilor îi va mulțumi și pe cei mai pretențioși gameri.

Aspectul rechinului pe care-l controlăm este superb, la fiecare nivel acesta crește și se umple de zgârieturi, dovadă că viața alături de atâția inamici nu e deloc ușoară. Chiar și aceștia sunt foarte bine realizați, mai că sunteți atenți la cât de frumoși sunt și uitați să vă mai luptați și în acest fel muriți.

Jocul are și aspecte negative? DA!

– Pe lângă faptul că devine repetitiv să tot faci aceleași misiuni cu „mănâncă 10 oameni”, „mănâncă 10 pești”, bla bla… e destul de dificil să avansezi în nivel dacă nu ai această răbdare să obții resurse completând micile questuri.
– Maneater pur și simplu OMOARĂ MOUSE-ul. Veți da atât de multe click-uri încât vi se va face milă de mouse. Nu cred că am întâmpinat vreun joc la care să mai simt același lucru. Să nu mai spun că e enervant pentru oamenii din jurul vostru să vă suporte toate acele sunete de click.

În concluzie, Maneater este un joc cu care vă puteți ocupa o mare parte din timp și dacă sunteți pasionați de a colecta, de a obține totul, aici vă veți regăsi. Trebuie să aveți răbdare să îndepliniți toate misiunile în timp ce vă bucurați aspectul foarte plăcut al jocului. Pe mine m-a captivat și m-a făcut să vreau să-l termin. Jocul poate fi cumpărat pentru PC de pe EpicGames la prețul de 36.99 euro și vă garantez că merită investiția.