Need For Speed Heat – Recenzie

Pe 8 Noiembrie a fost lansat noul titlu din cea mai cunoscută serie de jocuri cu mașini, „Need for Speed”, cel care promite să aducă multe noutăți și deja a depășit așteptările fanilor. Vorbim în continuare despre „Heat”, dezvoltat de către Ghost Games și distribuit de Electronic Arts pentru PC, PlayStation 4 și Xbox One.

Acțiunea se petrece în Palm City (o versiune digitală pentru Florida, Georgia și zonele înconjurătoare), un paradis al adepților de curse cu mașini, o metropolă împărțită în mai multe zone ce te așteaptă să le explorezi. Orașul beneficiază de un relief generos, de la zone muntoase la întinderi de teren asemănătoare câmpurilor, de la bulevarde largi la străzi înguste, poduri înalte sau canale peste care vei sări în timpul cursei… sau în care o să cazi noaptea atunci când te aleargă „nino-nino”.
„Heat” beneficiază de 127 de mașini de la 33 de producători diferiți, cu „Ferrari” ce revine din nou în serie, după pauza din „Payback” unde au fost probleme cu licențierea. Spre deosebire de „Payback”, îmbunătățirile ce țin de performanța mașinii nu se mai fac prin carduri ce se căștigă după fiecare cursă, ci prin avansarea în nivel ce deblochează piese noi pe care le vei cumpăra cu banii obținuți.

Pentru început îți vei alege un caracter din cele 12 disponibile, urmând apoi să alegi și o mașină de la Lucas Rivera, un mecanic local, fost șofer de curse. Acesta o să devină un mentor pentru jucător pe tot parcursul jocului. În cursele ilegale vei fi introdus de Ana Rivera, sora lui Lucas, care te va ajuta să crești în nivel și uneori va fi alături de tine în cursele nocturne.

Pe timp de zi, Palm City e gazda curselor „Speedhunters Showdown”, sursa ta principală din care vei obține fonduri pentru a-ți cumpăra noi mașini și pentru a le personaliza după bunul plac. Spre deosebire de NFS Payback, jocul nu include ciclul de 24 de ore de trecere de la zi la noapte, jucătorul putând să facă trecerea oricând își dorește sau când consideră că e pregătit pentru cursele de noapte și poliția ce va fi pe urmele lui. Pe timp de noapte se obțin punctele de reputație ce ajută jucătorul să crească în nivel și să deblocheze alte mașini și alte îmbunătățiri pentru acestea. De asemenea, dacă vei crește și îți vei face un nume pe stradă, Locotenentul Frank Mercer te va căuta mai des și vei vedea din ce în ce mai multe mașini cu girofar în oglinda retrovizoare. Un aspect foarte important este că tot progresul din acea seară (reputația câștigată foarte rapid și avansarea ușoară în nivel) îl vei pierde integral dacă vei fi arestat sau dacă vei distruge mașina. Între timp, jucătorii au descoperit anumite zone unde poliția nu poate ajunge, cum ar fi o parcare supraterană de pe care poți sări pe o altă clădire și după ce se liniștesc apele poți să sari jos fix lângă un „safehouse”, un garaj în care vei salva totul.

Pe hartă vom găsi mai multe tipuri de evenimente… primele sunt questurile. Acestea se împart în mai multe categorii. Veți găsi 315 locații ce trebuie bifate prin spargerea a 85 de panouri publicitare ce se află la înălțime, spargerea a 100 de flamingo ce oferă bani și reputație și găsirea a 130 de graffiti-uri, iar pe lângă acestea veți avea și 120 de activități ce implică îndemânarea șoferilor (45 de puncte ce măsoară viteza, 40 de puncte ce măsoară săriturile în lungime și 35 de zone de derapaj controlat), fiecare dintre acestea având 3 niveluri marcate cu stele. Dacă îndepliniți toate aceste 435 de questuri veți completa harta 100%.

Desigur, pe lângă toate acestea avem și curse de tip „circuit”, „sprint”, „drift” și „time trial” din care vom obține bani și reputație, iar pe timp de noapte vom găsi și „high heat” de un anume nivel, accesibile doar când atingem nivelul respectiv de heat. Vorbim mai târziu despre asta.

Încă un capitol foarte important, deși e cam scurt, MISIUNILE. Pe hartă avem și fețele prietenilor ce ne invită la anumite curse pentru a ne ajuta să evoluăm, iar uneori nimerim chiar în cursele întinse de polițiști. După calculele mele, acestea însumează undeva la 5-10% din întregul conținut oferit de Need For Speed Heat și cumva nu mi se pare puțin, pentru că după 13 ore jucate și story-ul trecut de jumătate nu am ajuns nici măcar la 10% din progresul total. Încă am de îndeplinit questuri, încă am misiuni de făcut, curse de câștigat și polițiști de distrus. Un singur lucru îmi lipsește, dacă e să comparăm cu celelalte titluri din serie: nu există cursele de tip „drag”, pe linie dreaptă.

Încă un aspect interesant este teleportarea pe hartă dintr-o zonă în alta (pentru că nu puteți începe o cursă direct din meniu). În titlul precedent (Payback) acest lucru se realiza între benzinăriile ce trebuiau descoperite și apoi vă puteați transfera foarte ușor dintr-o zonă în alta. Acum, însă, veți face aceste schimbări folosind garajele (acel „safehouse”) ce funcționează în același fel, nu trebuie descoperit, pentru că vă este arătat tot timpul, doar că inițial are un lacăt, iar după ce-l vizitați măcar o dată se activează funcția de fast travel.

Bun… poliția…
Pe timp de zi sunt șansele mai mici să te caute pentru că vei participa la curse legale (cică), dar totuși vei mai vedea două-trei mașini pe urmele tale. Noaptea, însă, se schimbă treaba. Totul evoluează în funcție de „heat”, și nu, nu mă refer la numele jocului ci la nivelul de periculozitate pe care îl ai, intensitatea cu care te caută poliția. Acesta pleacă de la nivelul 1, atunci când poți da șpagă poliției 10.000$ să te lase în pace și poate ajunge până la 5, când vei afla cât de rău e să ai pe urmele tale elicoptere sau cum e să fii lovit de „rhino”.

„Bun, păi și?…” Veți spune că e ușor să alergați cu poliția pe urme dacă aveți un bolid tunat ce lasă totul în urmă. Nu e tocmai așa… Poliția are jammere și vă bruiază radarul și vitezometrul, desigur puteți dota mașina cu ceva device anti-jammer. Apoi mai trebuie să fiți atenți la indicatorul de „viață” al mașinii, cel care arată cât de distrusă e mașina, iar dacă o stricați de tot (prin accidente sau mașinile de poliție ce vă izbesc tocmai pentru acest motiv) veți fi arestați. Pentru a evita distrugerea mașinii va trebui să treceți prin benzinării și se repară în totalitate. Această metodă funcționează de trei ori pe timp de noapte și nelimitat pe timp de zi.

Un lucru nou pentru Need For Speed este starea meteo dinamică. De la cer însorit la unul înnorat la ploaie torențială nu e mare distanță, iar ploaia arată demențial pe asfalt cu micile bălți ce se formează sau pe timp de noapte când luminile din jur luminează mașinile ude. Neprețuit.

Și dacă tot am ajuns la partea vizuală, jocul arată superb (de preferat să-l jucați la cele mai înalte setări) și dezvoltatorii au acordat foarte mare importanță mașinilor și caracterelor, mai ales în cinematicele din storyline. Pe lângă reproducerea exactă a bolizilor, tot ce ține de Palm City arată impecabil, de la garduri de protecție la semafoare și nenumăratele tipuri de copaci, de la micile ape ce străbat orașul până la efectul vizual al ploii de pe ecran. Iar un lucru ce m-a uimit total încă din primele curse a fost faptul că aproape totul poate fi distrus. Copacii se dezintegrează total când îi lovești, parapeții se mută fără probleme, ba chiar și ziduri de cărămizi sau anumite picioare de pod se distrug foarte ușor. Cred că au fost puțin prea indulgenți cu damage-ul provocat de mediul înconjurător și cumva asta ajută să te bucuri de cursă, să nu rămâi blocat undeva și să renunți.

Când vorbim de personalizare, aceasta este de mai multe feluri. Cea mai importantă este performanța mașinii, aici putem monta diferite piese (și ele clasate pe mai multe niveluri ce se deblochează pe măsură ce avansați în rang) pe care le cumpărăm cu bani sau le obținem uneori din anumite curse. Un lucru inovativ este că putem să schimbăm total motorul și putem monta pe mașină unul mai puternic, unul cu o capacitate cilindrică mai mare și mai mulți cai putere.

Al doilea tip de personalizare este cea vizuală și se împarte în două categorii, prima constă în modificarea mașinii, așa cum o cunoașteți în titlurile anterioare, nu am găsit prea multe noutăți aici. A doua categorie este personalizarea caracterului pe care l-ați ales la începutul jocului. Exact, șoferul, felul în care arătați voi! Îi puteți schimba freza, îi puteți pune diferite accesorii și îl veți putea îmbrăca după bunul plac. În așa fel, la sfârșitul curselor legale, pe timp de zi, acesta se va bucura lângă mașină și e chiar drăguț să vedeți un bărbat musculos îmbrăcat într-un maiou decoltat și fustiță roz, nu?

Sunetul e foarte important atunci când conduci și întotdeauna am avut parte de muzică de calitate în seria Need For Speed. Și în acest titlu avem același stil energic și rapid iar românii beneficiază de o surpriză: pentru prima oară e prezent și un artist autohton în SoundTrack-ul jocului, e vorba de Inna cu piesa „Tu Manera”.

Jocul costă 59,99€ în varianta standard și 69,99€ în varianta deluxe ce vă oferă mici beneficii legate de bani, reputație și câteva mașini în plus.

Cerințe minime pentru sistem
OS: Windows 10
Processor (AMD): FX-6350 or equivalent
Processor (Intel): Core i5-3570 or equivalent
Memory: 8 GB
Graphics Card (AMD): Radeon 7970/Radeon R9 280x or equivalent
Graphics Card (Nvidia): GeForce GTX 760 or equivalent
Direct X: 11
Online Connection Requirements: 320 KBPS
Hard Drive Space: 50 GB
Cerințe recomandate pentru sistem
OS: Windows 10
Processor (AMD): Ryzen 3 1300X or equivalent
Processor (Intel): Core i7-4790 or equivalent
Memory: 16 GB
Graphics Card (AMD): Radeon RX 480 or equivalent
Graphics Card (Nvidia): GeForce GTX 1060 or equivalent
Direct X: 11
Online Connection Requirements: 512 kbps
Hard Drive Space: 50 GB

În concluzie, NFS Heat aduce multe îmbunătățiri și e considerat de toți jucătorii cel mai bun titlu din ultimii ani. Controlul mașinii este ireproșabil, partea vizuală încântă și cele mai pretențioase cornee și sunetul ne bucură cu o piesă a unui artist român. Ce putem cere mai mult?

Vouă cum vi se pare jocul? L-ați cumpărat? Vă aștept cu username-urile de Origin în comentarii 🙂