Recenzie – Predator: Hunting Grounds (PS4)

Între 27 și 29 martie a avut loc o perioadă de open beta, unde toată lumea a putut încerca gratuit un joc ce se anunța a fi una din principalele lansări din lumea gaming-ului din luna aprilie. Pe 24 aprilie 2020, „Predator: Hunting Grounds”, un joc produs de Illfonic, a văzut luminița controller-ului de PS4 și tastele Windowsului (pe platforma Epic Games), fiind disponibil în două versiuni, Standard – 39.99 euro și Digital Deluxe – 59,99 euro (ediție ce conține în plus anumite skin-uri pentru personaje, arme, 5 cufere și 48 de ore de xp suplimentar). Eu am avut ocazia să încerc jocul pe PS4 și vă voi împărtăși câteva din opiniile mele în continuare…

În mare parte, structura de bază a jocului s-a mai folosit și în alte titluri precum Evolve (produs tot de Illfonic), unde e aproape identic tot jocul (98%), doar că nu e Predator și sunt alți monștrii (și este gratuit), dar și Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands a avut o întreagă misiune ce arată 95% chiar cu un Predator, ca în jocul despre care vom vorbi în continuare. În principiu, acțiunea se petrece într-o junglă cu o vegetație deasă, o trupă de 4 soldați sunt trimiși să îndeplinească anumite misiuni, să recupereze niște date, să împiedice răufăcătorii să… ceva. Întotdeauna există și un monstru, în cazul de față e vorba de celebrul „Predator”. Știm cu toții filmele, am văzut celebrul monstru cu dreduri și gură mare.

De la introducerea în joc nu vei fi întâmpinat de vreun scenariu. Pur și simplu ți se oferă opțional posibilitatea de a juca tutorialul (pe care cu greu l-am terminat, pentru că mi s-a parut foarte dificil la început) și marele buton de a începe jocul, funcție ce te bagă direct în acțiune. Dacă te aștepți la poveste, jocul „Predator: Hunting Grounds” nu este pentru tine. Dacă ești un fan al francizei, da, cu siguranță e pentru tine. Îți spun imediat de ce…

Gameplay

Prima alegere pe care trebuie s-o faceți e să alegeți o tabără, fie să fiți unul din cei patru soldați, fie predatorul, alegere ce se face în meniul de pornire al meciului, timpul de căutare al unui server depinzând de alegere, pentru predator fiind nevoie să așteptați uneori și peste 10 minute, iar pentru un simplu soldat, puțin sub un minut. E de înțeles de ce durează atât, sunt puține locuri de predator, sunt mulți jucători, e greu să-i înghesui pe toți pe același post. Dacă tu vrei să fii predator trebuie să aștepți până când jocul îți găsește alți patru soldați pentru a vă aloca un server.

Predatorul este împărțit în trei clase ce vor fi deblocate pe măsură ce veți juca și veți crește în nivel:
Hunter – un predator puternic, agil, un războinic perfect echilibrat ce poate traversa jungla fără probleme.
Berserker – fără să se ascundă prea mult, acest predator este foarte puternic și își poate despica prada cu lamele de la încheietura mâinii.
Scout – foarte agil, se bazează pe o abordare mai atentă şi mai sistematică pentru masacrarea prăzii, lovind fără zgomot şi dispărând imediat cu trofeul său.

La echiparea predatorului puteți adăuga, pe lângă arma principală și secundară, trei echipamente ce sunt clasate pe un anumit punctaj și trebuie să vă încadrați în 10 puncte și încă trei aptitudini ce sunt la fel clasate pe punctaj și puteți să vă încadrați în 12 puncte. Armele se deblochează pe măsură ce înaintați în nivel cu predatorul. La capitolul personalizare vom putea alege sexul, barbat sau femeie, multe skin-uri de dread-uri, multe măști (foaaaarte tari) și skin-ul pe tot predatorul ce se numeste „warpaint”.

Scopul predatorului este să omoare toți inamicii și să le pună craniile în colecție. Pentru această misiune vei fi echipat cu un dispozitiv de camuflare ce te va face aproape invizibil (doar când te miști ești în pericol), vedere cu infraroșu și un senzor de căldură ce detectează toți inamicii din aria vizuală. Acesta se deplasează foarte rapid prin copaci cu un sistem numit „Predkour”, un parkour al predatorului ce sare de pe o creangă pe alta, un fel de Tarzan cu colți și arme high-tech. Acest traseu va fi iluminat cu roșu și vei putea alege foarte ușor rutele pe care să te deplasezi în timp ce fugi.

Când ai descoperit un inamic ai mai multe metode să îl ataci: fie folosești arma cu plasmă ce îi trimite o rază laser, fie sari pe inamic, fie atacul de tip „slam” ce e potrivit pentru grupuri de mai multe victime. Atunci când acționezi la sol poți planta capcane, detectori de mișcare și alte gadget-uri ce îți vor face vânătoarea mai interesantă. Când dai nas în nas cu soldații, poți să folosești lamele de la încheietura mâinii pentru un atac corp la corp.

Nu uita, însă, atunci când vrei să finalizezi o crimă, poți opta pentru a-i lua craniul sau, poate preferi un trofeu mai valoros, întreaga coloană vertebrală. Când predatorul este rănit, sângele verde pătează zona și în timp ce acesta se retrage o să lase o dâră ce poate fi urmărită de către atacatori. Desigur, există și posibilitatea de a te vindeca după ce te ascunzi în vegetația deasă.

A doua categorie pe care o poți alege este „Fireteam”, o echipă de soldați veterani de elită, unde poți fi unul din cei patru. Scopul echipei e să îndeplinească anumite sarcini, nu să omoare neapărat Predatorul. Aceștia pot termina un întreg meci fără să vadă măcar monstrul. Ca soldat, trebuie să te infiltrezi în taberele inamicilor, să furi informații, să dobori mijloace de comunicare și alte mici sarcini, ulterior fiind extrași cu un elicopter din zona periculoasă.

Dacă în timp ce faci aceste misiuni vei da nas în nas cu predatorul, principala ta sarcină e să supraviețuiești și să încerci să-i produci cât mai multe răni. Dacă reușești să pui la pământ predatorul nu vei apuca să te bucuri prea mult de victorie pentru că acesta poate activa un sistem de autodistrugere, sistem ce face un crater pe hartă pe o rază foarte mare, fiind foarte greu să ajungeți în zona sigură, mai ales dacă e totul plin de vegetație, copaci căzuți sau alte obstacole.

Poți evita pe cât posibil întâlnirea cu predatorul prin aplicarea unui „camuflaj” pe bază de nămol (din orice baltă din pădure) ce afectează scanner-ul termic al acestuia, devenind invizibil în raza lui vizuală. Trebuie să acorzi atenție și zgomotelor din jur, predatorul fiind destul de silențios, însă, de multe ori se vor auzi zgomote sinistre din copaci sau faptul că folosește sistemul de invizibilitate. Trebuie să reperezi direcția din care se aud zgomote și să fii atent la tot ce se întâmplă.
La final, după ce îndeplinești misiunile trebuie să te duci într-o zonă, să semnalizezi locația elicopterului și să aștepți ca acesta să vină, în timp ce tu vei fi asaltat de inamici.

Echiparea unui soldat din fireteam se face cu armă principală, secundară și armă albă. La echipamentul pe care vi-l luați în misiune trebuie să vă încadrați în 10 puncte și puteți lua seringi cu care vă vindecați, grenade explozive și multe altele. La aptitudini puteți alege anumite îmbunătățiri la stilul de joc, cum ar fi să primiți mai multă experiență când jucați, să crească acuratețea armei, să crească dauna provocată inamicilor (exclus predatorului), mai multă muniție la începutul meciului și multe altele. Armele pot fi îmbunătățite, puteți adăuga diferite accesorii și skin-uri ce vă vor camufla mai bine. La aspectul soldatului puteți alege să fiți bărbat sau femeie, puteți alege uniforma (aici având doar două opțiuni – cea de bază și încă una „Assault Elite” pe care o veți debloca la nivelul 100), la fiecare din ele fiind disponibile mai multe feluri de camuflaj, clasate pe anumite niveluri de raritate. În continuare, puteți personaliza părul soldatului, puteți să-i aplicați camuflaj pe față, puteți selecta culoarea pielii și câteva modele de fețe predefinite. Pe măsură ce avansați în nivel vi se vor debloca mai multe elemente estetice.

Ambele tabere trebuie să se ferească de bandele de mercenari ce sunt în zonele în care soldații vor efectua misiunile și predatorul va veni să-i atace și de soldații PMC, o forță militară privată ce acționează prin junglă.
La terminarea meciurilor, atât predatorul cât și soldații primesc anumite recompense vizuale, atașamente de armă și cufere ce conțin tot astfel de îmbunătățiri. Pe timpul misiunilor jucătorul poate obține Veritanium (moneda din joc) ce se găsește sub formă de cristale pe diferitele mese din taberele inamice. Toate aceste efecte vizuale, skinuri, cufere cu îmbunătățiri se pot debloca folosind Veritanium.

Grafică

Partea vizuală este foarte plăcută, jocul ne încântă cu multe scene spectaculoase, atât când vine vorba de vegetația bogată și foarte diversificată, de animalele sălbatice ce apar din când în când în peisaj, de multitudinea de aspecte ale predatorilor ce uneori îți răpesc câteva secunde doar pentru a-i admira, fără să-i ataci. Bazele mercenarilor sunt realizate foarte bine, barăcile sunt construite foarte realist, la fel și cinematicele de început, final de meci sau chiar momentele când predatorul smulge coloana vertebrală din inamicul ce se află la sol.

Sunetul

Este un capitol important, pentru că pe lângă zgomotele specifice de junglă și trilul păsărelelelor, de cele mai multe ori veți auzi și inamicii din jur sau chiar zgomotele predatorului (unele reale, altele false, având această capacitate, de a vă induce în eroare), sau când jucați cu acesta, veți auzi transmisiunea radio a soldaților ce comunică între ei sau anumite mesaje predefinite ce se trimit automat între aceștia (aici e un dezavantaj).

Ce mi-a plăcut:

– Există o posibilitate în meniu dacă vrei să joci cu alți jucători pe PS4 sau cross-platorm, unde vor fi incluși și cei de pe PC.
– Complexitatea personajului și personalizării predatorului
– Timp relativ scurt când nu ești pretențios în ce tabără vrei să joci
– Grafica
– Sunetul

Ce nu mi-a plăcut:

– Nu am reușit să țintesc foarte bine inamicii, fie n-am destulă experiență la FPS-uri pe PS4, fie aș fi avut nevoie de un mic aim assist
– Așteptare de peste 10 minute pentru un meci pe post de predator

În concluzie, Predator: Hunting Grounds este un joc pentru iubitorii seriei, un joc ce necesită multă atenție și o adevărată tactică prin care să iei inamicii prin surprindere, indiferent în ce tabără joci. Cel mai bine ar fi să aveți un grup de prieteni cu care să jucați și să vă deblocați toate abilitățile și îmbunătățirile vizuale ce țin de personaje. În continuare vă las și varianta video a acestei recenzii, variantă în care am încercat să ilustrez toate cele menționate.