Trials Rising – Recenzie

Vă mai amintiți cumva momentele când deschideați browserul și căutați pe Google „jocuri cu motociclete Miniclip”? Dacă nu ați făcut asta, cu siguranță ați pierdut o mare parte a istoriei acestui titlu și îți recomand să o descoperi încă de la începuturi. Bazat pe cele mai simple controale pentru un joc, seria Trials este foarte populară și a luat naștere în anul 2000 ca joculeț Java și apoi a avansat ușor-ușor și pe console. Rising este al șaselea titlu din serie, deși s-au făcut și alte nouă titluri secundare pe lângă acestea, într-un final însumând 15 jocuri ce ne-au bucurat atât în copilărie cât și în prezent. Ce era așa tare la aceste jocuri? Erau construite pe sistemul „easy to learn, hard to master” și oricine putea să se deplaseze cu ușurință cu motocicleta, fiind doar patru taste principale, cele de accelerație, frână, înclinare în față sau în spate. Faptul că reușeai să termini cursa îți oferea o mare satisfacție, dar nu te mulțumeai cu atât, de fiecare dată încercai să-ți îmbunătățești timpul și reușeai după foarte multe repetări, după ce stăpâneai foarte bine rotația motocicletei și legai săriturile astfel încât să nu pierzi viteză la aterizări.

Trials Rising este cel mai nou titlu din serie, ce are lansarea astăzi, 26 februarie 2019 și se bucură de multe îmbunătățiri dar și de lucruri nou adăugate ce se anunță a fi foarte dorite de jucători. Produs de Ubisoft RedLynx în colaborare cu Ubisoft Kiev și Ubisoft Odessa, Rising este cel mai mare și ambițios joc din seria Trials, fiind disponibil pe toate platformele de gaming.

Care sunt noutățile?

Contractele – Sponsori precum RedLynx, KTM sau Fox oferă jucătorilor provocări suplimentare pentru a le completa și a obține faimă, monede Trials sau diferite obiecte pentru personalizarea caracterului.
Bicicleta în tandem – Aceasta introduce un nou mod co-op în care doi jucători lucrează împreună pe aceeași bicicletă pentru a termina cursa.
Personalizarea – Trials Rising oferă sute de obiecte și peste 2000 de abțibilduri, ba chiar poți să-ți pui o altă cască peste casca pe care o porți deja! Jucătorii își pot împărtăși creațiile cu întreaga comunitate în Gear Store.
University of Trials – Noii jucători vor fi ghidați de profesorul FatShady ce îi va învăța tehnici pentru a controla cât mai bine motocicletele, începând cu cele de bază, până la unele avansate.
Stadium Finals – Fiecare ligă din Trials Rising se termină cu o competiție pe mai multe benzi într-un stadion, unde pe parcursul diferitelor etape unii jucători sunt eliminați și rămâne unul singur.
Challenger Mode – Obligă jucătorul să concureze cu trei adversari reali cu o dificultate ridicată pe o singură cursă cu foarte puține încercări de a-i depăși. Dacă la final ești câștigător, vei fi recompensat cu un cufăr ce conține obiecte foarte valoroase.

Poveste

Jucătorii își încep povestea ca motociclist începător în liga American Rookies. Pe măsură ce completează cursele, aceștia se vor califica pentru finalele din stadion, bătălia finală din fiecare ligă. Completând această cursă se va debloca următoarea ligă. Însumate sunt nouă ligi, alături de două evenimente unice separate (Skill Game Festival și University of Trials) și două ligi ascunse (R.A.C.E. și Way of the Ninja) pentru jucătorii mai avansați. Progresul în joc se face rezolvând contractele și completând obiectivele suplimentare ce se găsesc în curse. Accesul la cursa finală din joc va fi deblocat atunci când jucătorul a completat în toate ligile finalele de pe stadion. Toate cursele și activitățile pot fi găsite pe hartă, acestea sunt împărțite pe ligi ce sunt deblocate pe măsură ce progresezi. Acum sunt disponibile cinci tipuri de medalii: bronz, argint, aur, platină și diamant. Rising este disponibil în 12 limbi: engleză, franceză, spaniolă, italiană, germană, japoneză, germană, rusă, chineză simplificată, chineză tradițională, portugheză și arabă.

Skill Games Festival

Misiunile Skill Games sunt unice când vine vorba de reguli sau condiții. Aici veți întâlni motociclete în flăcări ce va exploda dacă jucătorul conduce prea încet, veți fi nevoiți să-l aruncați cât mai departe pe pilot cu ajutorul exploziilor provocate de niște butoaie sau chiar va trebui să stați pe o platformă rotativă pe perioade lungi de timp.

University of Trials

Această zonă e pentru cei ce vor să învețe cum să controleze mai ușor motocicleta și cum trebuie să vă comportați în anumite situații. Veți găsi tutoriale despre accelerație, săriturile și multe altele. După ce vei stăpâni foarte bine tehnica, cu siguranță te vei descurca de minune pe traseu.

Personalizarea

A fost mereu o caracteristică importantă pentru experiența Trials, iar Rising duce totul la un alt nivel. Sunt sute de obiecte pentru jucător și motocicletă la lansarea jocului. Puteți aplica peste 200 de abțibilduri pe un singur obiect și puteți alege din peste 2000 de modele existente.
Aveți posibilitatea să personalizați pălăriile amuzante sau ciudate, căști, geci, tricouri, pantaloni, mânuși și chiar încălțămintea. La motocicletă se pot înlocui jantele și anvelopele pe față și spate, toba de eșapament, farurile, aripile, cadrul sau chiar toată caroseria. Obiectele personalizate create de voi, pot fi împărtășite cu ceilalți membri ai comunității și veți primi monede Trials dacă aceștia vor folosi creațiile voastre.

Motocicletele

Sunt disponibile șase tipuri de motociclete, fiecare potrivindu-se unui anumit tip de circuit sau stil de joc. Acestea se comportă diferit pe traseu, având caracteristici tehnice total diferite.
SQUID – Perfectă pentru un începător
RHINO – Rapidă și grea, o alegere bună când contează viteza
MANTIS – E ușoară și agilă, cea mai bună atunci când sunt trasee foarte tehnice
TANDEM – Oferă o experiență nouă, doi jucători împart aceeași motocicletă
DONKEY & HELIUM – Acestea își pun amprenta unică în experiența Trials, ambele sunt disponibile în magazin pentru a fi oricând cumpărate cu monede sau acorni.

Multiplayer

Global
Acest mod de joc în sincron pune împreună opt jucători ce se vor întrece într-o competiție de trei runde. Jucătorii vor putea să participe în sezoane competitive și să progreseze în funcție de nivelul aptitudinilor în divizii. Numai cei mai buni dintre cei buni (top 100 din lume) vor fi admiși în Divizia Legendară. După fiecare sezon, jucătorii vor fi recompensați cu vestimentații unice. Multiplayer-ul Global se bucură și de o tabelă de scor ce va fi resetată la fiecare final de sezon, acestea întinzându-se pe aproximativ trei luni.

Local
Party Mode – Se împarte ecranul pentru până la patru jucători. Se pot aplica diferite modificări pentru orice traseu, incluzând gravitație redusă, puteți micșora sau mări viteza motocicletei sau chiar o puteți face invizibilă. Jucătorii vor putea chiar și să parieze, iar pierzătorul va trebui să danseze în fața tuturor sau să-i servească cu pizza.
Tandem – Nouă în franciza Trials, motocicleta Tandem oferă o experiență co-op pentru doi jucători ce vor conduce același vehicul pentru a ajunge la linia de sosire. Puneți-vă prietenia la încercare când vă coordonați în cele mai dificile situații, sărituri sau chiar obstacole. Motocicleta Tandem este disponibilă pentru orice cursă.

Challenger Mode

Acesta se deblochează la nivelul 24 și este vizualizat printr-o icoană specială pe hartă. Modul te provoacă să joci online împotriva a altor trei jucători pentru a-ți îmbunătăți performanța pe același traseu. Jucătorul are doar trei încercări să îi învingă și va fi recompensat cu un cufăr Challenger.

Grafica

Din punct de vedere vizual, jocul te va purta prin locații de pe glob, printre care se regăsesc Turnul Eiffel, Muntele Everest, Parcul Național Yellowstone, studio-urile Hollywood și chiar o hartă numită „Below Bucharest” și vă veți plimba prin zone ce definesc capitala noastră, la un moment dat chiar și prin subteran, lucru neîntâlnit pe alte trasee. Efectele vizuale sunt realizate foarte bine, fiecare explozie prin care treci, uneori te vei trezi chiar și cu sulițe aruncate spre motocicleta pe care o conduci, vei conduce pe timp de ploaie și va trebui să rămâi concentrat la traseu, fără să te distragă toate minunățiile. Cu siguranță nu veți observa amplasarea multor obiecte pe lângă care treci, din acest motiv vă sugerez să mai faceți cursa încă o dată la o viteză foarte mică, doar pentru a admira peisajul. Personalizarea caracterului sau motocicletelor se face cu diferite accesorii ce sunt realizate foarte bine, la care puteți schimba culoarea și le puteți transforma înfățișarea cu diferite abțibilduri.

Recompensele

Faima este câștigată prin aproape fiecare acțiune din joc, completând o cursă, un contract, participând la multiplayer-ul global sau chiar a concura împotriva Challenger-ilor. Jucătorul va avansa în nivel câștigând faimă și de fiecare dată va fi recompensat cu accesul la noi activități, moduri de joc sau chiar motociclete. Monedele Trials sunt de asemenea câștigate prin activitățile din timpul curselor și pot fi folosite pentru cumpărarea unor motociclete noi, obiecte pentru personalizare sau chiar abțibilduri. Acestea pot fi obținute și prin completarea unor contracte.

Monedele

În joc sunt două monede principale: monedele Trials și Acornii. Ambele pot fi folosite să cumpărați diferite obiecte sau chiar poziții de victorie sau înfrângere. Majoritatea obiectelor din magazin sunt disponibile pentru a fi cumpărate cu ambele monede, oferind jucătorului posibilitatea de a alege pe care vor s-o folosească. Toate cumpărăturile și personalizările au scop cosmetic și nu oferă avantaje în timpul jocului. Monedele Trials pot fi câștigate la completarea curselor, câștigarea medaliilor sau îndeplinirea contractelor. Acornii pot fi obținuți găsind obiecte colecționabile din joc sau prin participarea la sezoanele din multiplayer-ul global.

Track Editor

Jucătorul își poate crea propriul circuit cu editorul din joc, folosind obiecte din toate celelalte jocuri ale seriei, începând cu 2009, Trials Fusion, Trials of the Blood Dragon, Trials Evolution și chiar Trials HD. Sunt peste 8000 de obiecte și efecte cu care te poți juca și poți împărtăși totul cu comunitatea.

Concluzie

Trials Rising este vârful seriei și se bucură de multe noutăți ce îmbunătățesc experiența pe care o veți avea. Prețul foarte mic și faptul că are cerințe de sistem extrem de accesibile pentru ce oferă, sunt principalele argumente pentru care trebuie să încerci neapărat acest titlu și să nu te lași până nu ajungi la final. De asemenea, noul mod cu motociclete în Tandem trebuie să fie jucat alături de un prieten, așa că nu vei fi singur când trăiești jocul și dacă ai posibilitatea, îți recomand să împărtășești totul printr-o transmisiune în direct pe platformele preferate, în acest fel toți prietenii tăi îți vor fi alături și vă veți distra când câștigi anumite curse sau când o vei lua de la capăt de nenumărate ori doar pentru că te lovești într-un punct mai dificil. Toate acestea fac din Trials Rising un joc perfect și ușor de jucat. Tu ce părere ai despre joc?